Δραστηριότητες - Νέα σχολείων
Οι Δ΄ τάξεις επισκέφτηκαν κοντινή δασική περιοχή και την καθάρισαν από απορρίματα που είχαν ρίξει επισκέπτες. Με αυτήν τη δράση, όχι μόνο καθάρισαν τον χώρο, αλλά απέκτησαν πράσινη συνείδηση και έκαναν διάχυση σε άλλους συμμαθητές τους. Στη συνέχεια έκαναν πικ-νικ με τροφές που είχαν χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα.
Η Παγκόσμια Ημέρα της Γης (22 Απριλίου) ήταν μια υπέροχη ευκαιρία για να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας γύρω από την προστασία του περιβάλλοντος μέσα από δημιουργικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες. Παρακάτω παρουσιάζονται οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στην τάξη μας μετά από τις διακοπές του Πάσχα επειδή φέτος η ημέρα της Γης έπεσε μέσα στις διακοπές.
🎨 Καλλιτεχνικές Δραστηριότητες
Φτιάξαμε βάζα και στεφάνια με φυσικά λουλούδια land art και τα κάναμε δώρο στη γη και στο Μάη που έρχεται!
Στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο διεθνές πρόγραμμα Οικολογικά Σχολεία και με θεματική εστίαση στη «Σχολική αυλή και το περιβάλλον», οργανώσαμε την Τρίτη 13 Μαΐου μια εκπαιδευτική δράση υπαίθριας μάθησης και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης σε συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης Λιμνών Κορώνειας – Βόλβης.
Στο πλαίσιο του προγράμματος SHORE είχαμε την χαρά να μετακινηθούμε 2 εκπαιδευτικοί και 6 μαθητές/τριες στη Σλοβενία, προκειμένου να επισκεφτούμε το συνεργαζόμενο σχολείο στις δραστηριότητές μας.
Παρακάτω υπάρχει η παρουσίαση των εκπαιδευτικών. Σε εκδήλωση στις 6/6/2025, στο σχολείο μας θα ακολουθήσουν και οι παρουσιάσεις των μαθητών/τριών
Η ανάγκη για βιώσιμη διαχείριση των μαρινών αποτελεί βασικό ζήτημα για τη διατήρηση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Στο πλαίσιο της δραστηριότητας «Συνεργασία με τη Δημοτική Μαρίνα Αγίου Νικολάου», πραγματοποιήσαμε μια σειρά από δράσεις που είχαν ως στόχο την κατανόηση των κριτηρίων βιωσιμότητας.
Δείτε στο λινκ περισσότερες πληροφορίες
4η Δραστηριότητα για τις Παγκόσμιες ημέρες δράσης 2025
Παρακαλούμε δείτε στο λινκ την παρουσίαση
Τη Μακρινίτσα, το «μπαλκόνι του Πηλίου», όπως την ονόμασε ο Ελευθέριος Βενιζέλος που την επισκέφθηκε το 1934, επέλεξαν για την εξόρμησή τους στη φύση μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί του 10ου Γυμνασίου Βόλου τη Δευτέρα 12 Μαϊου 2025.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού στις 22 Μαρτίου, οι μαθήτριες του τμήματος Γ΄ Βρεφονηπιοκόμων του σχολείου μας, πραγματοποίησαν δράση ευαισθητοποίησης των πολιτών της Φλώρινας, σχετικά με το πολυτιμότερο αγαθό, το νερό. Η δράση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 21/3/2025 στην κεντρική πλατεία της Φλώρινας, σε συνεργασία με τον Δήμο Φλώρινας και με τη συμμετοχή της κ. Φουδούλη Σοφίας αντιδημάρχου παιδείας και του κ. Ρόζα Κωνσταντίνου αντιδημάρχου καθαριότητας, ανακύκλωσης και περιβάλλοντος.
Την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού στις 22 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε ενημερωτική εκδήλωση, για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας, με τίτλο: «Μη σπαταλάς το νερό σήμερα, για να μην το στερηθείς αύριο». Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας για την αξία της ορθολογικής διαχείρισης του νερού, τη σημασία της προστασίας του για το περιβάλλον και την κοινωνία.
Μια παραλλαγή του αγαπημένου σε όλους παιχνιδιού 'Ονόματα, Ζώα, Φυτά, Πράγματα' έπαιξαν οι μαθητές/τριες του τμήματος Α2 του σχολείου μας. Χωρισμένοι σε ομάδες αναζήτησαν λέξεις σχετικές με το 'Νερό'. Από τις λέξεις αυτές δημιουργήθηκαν δύο Συννεφόλεξα που αποτυπώνουν τη στενή σχέση του νερού με τη ζωή, τη φύση και τον πολιτισμό και υπογραμμίζουν την ανάγκη να το προστατεύουμε και να το διαχειριζόμαστε σωστά.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Α2 του σχολείου μας, δουλεύοντας σε ομάδες, σχεδίασαν και κατασκεύασαν τα δικά τους φίλτρα νερού στο μάθημα της Ερευνητικής Τεχνολογίας. Η δραστηριότητα αυτή τους βοήθησε να κατανοήσουν την αναγκαιότητα του καθαρού νερού και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι παγκοσμίως στην προσπάθεια τους να εξασφαλίσουν πόσιμο νερό.
Το σχολείο μας συμμετέχει για δεύτερη φορά στις παγκόσμιες ημέρες δράσεις “Global Action Days” που συντονίζει το Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση FEE, μια εξαιρετική 15ήμερη εκστρατεία που ενώνει σχολεία, ξενοδοχεία, δήμους, παραλίες και μαρίνες από όλο τον κόσμο για να συνεργαστούν σε ουσιαστικές πρωτοβουλίες για ένα βιώσιμο μέλλον. Η εκστρατεία αφορά θέματα, όπως η υγεία του εδάφους, η φύση στις αστικές περιοχές και η σύνδεση με τη φύση.
Στα πλαίσια των δράσεων για την ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού το σχολείο επισκέφτηκε το Αστυνομικό Μέγαρο Καστοριάς. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μία μοναδική εμπειρία που συνδύασε την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση, το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και την αλληλεπίδραση με τους φορείς του τόπου.
Οι μαθητές σε συνεργασία με τους καθηγητές τους ανέλαβαν την πρωτοβουλία να καθαρίσουν τους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους του σχολείου, αναγνωρίζοντας της αξία της καθαριότητας για την υγεία και την ευεξία όλων.
Επίσκεψη στο ΚΕΠΕΑ Καστοριάς και παρακολούθηση του προγράμματος " Μικρή γλυκιά ζωή" μέσω του οποίου οι μαθητές προσέγγισαν τον μικρόκοσμο του γλυκού νερού
Οι μαθητές με υπομονή και επιμονή εργάστηκαν για την προετοιμασία του χώρο του θερμοκηπίου, ώστε να είναι έτοιμο να δεχτεί σπόρους χειμερινών λαχανικών
Επίσκεψη των μαθητών του σχολείου στην Ιερά Μητρόπολη και προσφορά φρέσκων λαχανικών στην " Τράπεζα Αγάπης" για τη στήριξη ευπαθών οικογενειών.
Μέσα από μια συλλογική και δημιουργική διαδικασία, μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας σχεδίασαν τον Οικοκώδικα — ένα σύνολο κανόνων και δεσμεύσεων που εκφράζουν τη στάση μας απέναντι στο περιβάλλον. Με έμπνευση, υπευθυνότητα και συνεργασία, ο Οικοκώδικας έγινε η φωνή της περιβαλλοντικής μας συνείδησης και θα μας καθοδηγεί στις καθημερινές μας πράξεις, στο σχολείο και στο σπίτι.
Οι μαθητές του σχολείου ανακυκλώνοντας παλιά και αγαπημένα βιβλία βρήκαν νέα κοινά ενδιαφέροντα..
- Φεβρουάριος 2025: ενημέρωση στην τάξη των μαθητών/μαθητριών της Β τάξης σχετικά με την πρακτική του Greenwashing που εφαρμόζουν πολλες επιχειρήσεις. Η παρουσίαση έγινε από τους συμμαθητές τους μετά από σχετική έρευνα.
-Απρίλιος 2025: Ενημέρωση των μαθητών/τριών στο πλαίσιο του μαθήματος της Πολιτικής Οικονομίας σχετικά με το βαμβάκι, το οποίο αξίζει να προτιμάται στα προϊόντα ένδυσης έναντι των συνθετικών ινών ως ένα υλικό που δεν επιβαρύνει την υγεία και το περιβάλλον (Α΄τάξη).