ΒΗΜΑ 7 Συνδεση του προγράμματος με την σχολική ύλη

Ολοκληρώνοντας το βήμα 7ο  έγινε ανασκόπηση της σύνδεσης των οικολογικών δράσεων με την σχολική ύλη.

 Οι δραστηριότητες αφορούσαν

 Α) Μελέτη Περιβάλλοντος

Παρατήρηση και καταγραφή της χλωρίδας και πανίδας της αυλής του σχολείου.

Δημιουργία σχολικού λαχανόκηπου: Οι μαθητές φυτεύουν και φροντίζουν φυτά, μαθαίνοντας για τον κύκλο ζωής των φυτών, τη βιοποικιλότητα και τη βιώσιμη καλλιέργεια.

Β) Γλώσσα

Συγγραφή άρθρου ή έκθεσης με θέμα «Πώς μπορούμε να προστατεύσουμε το περιβάλλον μας;»

Δημιουργία κολλάζ ή φυλλαδίου με οικολογικά συνθήματα.

Δραματοποίηση παραμυθιού με περιβαλλοντικό μήνυμα (π.χ. "Το Δέντρο που Έδινε").

Γ) Μαθηματικά

Καταγραφή και ανάλυση των ποσοτήτων ανακυκλώσιμων υλικών που συγκεντρώθηκαν από την τάξη ή το σχολείο (π.χ. χαρτί, πλαστικό).

Υπολογισμός εξοικονόμησης ενέργειας όταν σβήνουμε τα φώτα ή χρησιμοποιούμε φυσικό φως.

Δ) Εικαστικά

Κατασκευή έργων τέχνης από ανακυκλώσιμα υλικά (π.χ. πλαστικά καπάκια, εφημερίδες).

Ζωγραφιές με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος, την ανακύκλωση, τη φύση.

Ε )Πληροφορική / Τεχνολογία

Δημιουργία παρουσίασης (π.χ. PowerPoint ή Canva) με θέμα «5 τρόποι να βοηθήσουμε το περιβάλλον».

Εκπαιδευτικό παιχνίδι κουίζ για την ανακύκλωση και την εξοικονόμηση ενέργειας.

ΣΤ)  Φυσικές Επιστήμες

Πείραμα καθαρισμού νερού με φίλτρα από φυσικά υλικά (π.χ. άμμος, βαμβάκι).

Κατασκευή ηλιακού φούρνου από κουτί πίτσας, αλουμινόχαρτο και μαύρο χαρτόνι.

Ζ)  Φυσική Αγωγή

Περιβαλλοντικό κυνήγι θησαυρού με σταθμούς που έχουν δραστηριότητες σχετικές με την ανακύκλωση και τη φύση.

Καθαρισμός πάρκου ή παραλίας ως δράση εξωτερικού περιβάλλοντος σε συνδυασμό με σωματική άσκηση

 

Συγγραφέας: 
Σοφία Ταραμίγκου