Δημιουργική Αναδιαμόρφωση του αύλειου χώρου "Παρέα φτιάχνουμε την αυλή μας ωραία!"
Ο ρόλος της σχολικής αυλής στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας έχει παραμεληθεί, καθώς συχνά δεν αναγνωρίζεται ως χώρος αγωγής. Η περιορισμένη ευελιξία στον σχεδιασμό και την οργάνωσή της έχει ως αποτέλεσμα τη μονότονη και τυποποιημένη αξιοποίησή της. Οι σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες δίνουν έμφαση στη σημασία του περιβάλλοντος στην εκπαιδευτική διαδικασία,θεωρώντας το έναν από τους βασικούς παράγοντες αγωγής και ένα πολύτιμο εργαλείο για τον εκπαιδευτικό.Στο προαύλιο τα παιδιά παίζουν, αλληλεπιδρούν, επικοινωνούν, ξεκουράζονται και αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες. Μια σύγχρονη αυλή πρέπει να μπορεί να συνδεθεί με την καθημερινή διδακτική πράξη και να αποτελεί χώρο αναζήτησης και επεξεργασίας της γνώσης. Θέλοντας λοιπόν να διαμορφώσουμε μια σύγχρονη και λειτουργική αυλή, η οποία θα ξεπερνά τα όρια του παραδοσιακού της ρόλου, επιλέξαμε ένα σχετικό σχέδιο δράσης με κύριους στόχους: την αναβάθμιση της παιδαγωγικής και αισθητικής αξίας της αυλής και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Οι δύο πρώτες δράσεις που πραγματοποίησαμε και βοήθησαν στην καλύτερη συνειδητοποίηση της παιδαγωγικής αξίας που έχει η αξιοποίηση του αύλειου χώρου ήταν η συμμετοχή στη διεθνή δράση των Plastic Clever Schools με τον καθαρισμό του περιβάλλοντος χώρου της αυλής και στη διεθνή Outdoor Classroom Day κατά την οποία αξιοποιήσαμε παιδαγωγικά στην αυλή. Το θετικό κλίμα που προέκυψε από αυτές τις δράσεις μας βοήθησε να προχωρήσουμε με ενθουσιασμό στις υπόλοιπες που προγραμματίσαμε όπως : α) δημιουργία υπαίθριου τοίχου μουσικής και ήχων με παλιά μαγειρικά σκεύη με β) κατασκευή χώρων σίτισης για τα πουλιά και τα αδέσποτα ζωάκια της γειτονιάς γ) δημιουργία ανθόκηπου, λαχανόκηπου, τοίχου αρωματικών φυτών δ) δημιουργία υπαίθριας τραπεζαρίας (για επιτραπέζια παιχνίδια, ζωγραφική κι άλλες δραστηριότητες) χρησιμοποιώντας κορμούς παλιών δέντρων της αυλής μας κ.α., ο σχεδιασμός επιδαπέδιων παιχνιδιών, η λίμνη των γραμμάτων.
Μετά την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων οργανώσαμε διάφορες εξωτερικές δραστηριότητες όπως project με ηχοϊστορίες στον τοίχο των ήχων, παιχνίδια με τις λέξεις στη λίμνη των γραμμάτων και στη λήξη της χρονιάς διοργανώθηκε πάρτυ με τη συμμετοχή των γονέων στην αυλή για να διαπιστώσουμε τις αλλαγές και να παίξουμε όλοι μαζί στα επιδαπέδια παιχνίδια.
Τεκμήρια για τις δράσεις μας αποτελούν α) καταγραφές στο βιβλίο πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων β)
φωτογραφίες από δράσεις γ) αναρτήσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου δ) υλικό που δημιουργήσαμε ε)οι
ζωγραφιές των παιδιών.
http://blogs.sch.gr/17nipstavr/